Selasa, 26 Agustus 2014

olk som fö

Jag gillar att ha hört. Mina vänner frågar mig ibland hur man lappa ihop sina steniga förhållanden sannolikt på grund av dåliga beslut från deras sida eller kanske de funderar på att byta yrke. Här är vad jag gör. Jag sitter rakt och kisa mina ögon, bara lite, och låtsas att lyssna på vad de säger. Jag lyssnar faktiskt, eftersom få den allmänna temat för diskussionen är mycket relevant för konsulttjänster. Sedan när de slutligen avsluta med uppgifter om nyanserna i deras särskilda problem mitt arbete börjar.

Det som jag verkligen gillar med den typ av konsultarbete som jag gör är att det inte finns några egentliga krav, förutom att mina klienter måste vara desperat nog att komma till mig och lyssna. Jag talar ofta om ämnen som jag varken har erfarenhet eller framgång. Detta är utan tvekan varför min praktik konsulttjänster är strikt icke-professionellt och jag kommer sannolikt inte att kunna livnära mig på den finansiella oväntade jag kommer aldrig att se.

Jag vill inte prata nedsättande om någons yrke, eftersom först, jag är en ganska trevlig kille och också för att jag verkligen skulle ställa mig upp för en vedergällning utan känd försvar. Så, när det gäller annonsering på Internet konsul, jag är säker på att det stora folk som förmodligen bidrar i hög grad till enskilda företag samt den allmänna ekonomin.

Jag skulle dock vilja att nedvärdera den riktigt pupuk merk hantu hormon herbal hayati zpt asli hewan ikan gaharu durian coklat termurah rolig person som skrev en artikel med tanke på internet reklam konsulttjänster som diskussionsämne. Varför? För en riktigt enkel, och utan tvekan godartad, anledning. Eftersom han / hon säger att för en att bli en Internet-annonsering konsult man lyckas måste övervinna bara två hinder. Snabbt, ska jag säga vad de är. Professionell reklam erfarenhet och Internet kunskap.

Oavsett vad, ingen stor sak, eller hur? Förmodligen, men jag blir irriterad för ett par anledningar. Den första och mindre viktigt är att som en riktigt dålig kvasi-konsult, jag är förolämpad att denna person skulle minimera att verktyg och färdigheter som krävs för att hitta framgång i konsultrörelsen. För det andra, och ännu viktigare, jag tycker inte att denna person är utan tvekan jagar hopp om individer vill hitta en karriär för att uppnå professionella och personliga framgångar som de kan vara stolta över.

Det är därför min konsultverksamhet har blomstrat som den gör. Mina klienter (ner och ut vänner) vet att den enda personlig vinning som jag får från det är min egen njutning på att lyssna på den sorgliga tillståndet i deras liv och även för möjligheten att erbjuda löjliga rådgivning i hopp om att de följer den . Verkar barnsligt, men åtminstone jag inte tar folks pengar och självkänsla att rada mina fickor.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar